Klubanlægget
Efter en vel overstået og fortjent L-A-N-G sommerferie, tages der nu Fat igen
med fornyede kræfter.
Der skulle ikke være så meget at beskrive denne gang omkring anlægssituationen;
men ser alligevel ud til, at ikke alle har kunnet undvære NMJK - dette er jo
bare glædeligt.
Strækningen Snesere - Høng
Vi kan vist godt erklære, at hele landskabet mellem de to stationer er Færdigt,
der mangler nu kun nogle detaljer med placering af figurer, maskiner, biler m m.
Der løber jo som bekendt to dobbeltsporede og en enkeltsporet strækning gennem
ovennævnte landskab og som Følge deraf fire broer ret tæt ved hverandre. Den ene
dobbeltsporede strækning, der skal ind i Næstved syd, er færdiglagt med ballast
og grusrabat. Der knytter sig to broer til denne stræknings landskab, den ene
bro er helt Færdig, den anden er "englænderen", kniber det lidt med endnu; men
der er kun få mangler.
Tilbage til den anden dobbeltsporede og enkeltsporede, som løber lige akkurat
sammen under de andre to broer, hvorefter de igen skal gå hver til sit. Sporene
i landskabet, her mangler at blive lagt ballast og andet omkring dem, og
broerne, hermangler kun gelænder og maling.
Høng St. og by
Hele stationens nordende er, som nævnt i forrige nr. helt færdig, undtagen en
mangel, tankanlæg ved maskindepotet. I sydenden af stationsarealet arbejdes der
lige nu med og omkring pakhus, svínefold, læssevej samt en lille lund, hvor
ledvogterhuset skal ligge, og så er vi ude ved overskæringen.
Tilbage til selve bygaden, her er 90% af alle husene bygget, det drejer sig om
Følgende: kro, servicestation, Tatol, Slagter, radioforhandler, skole,
købmandsgård, tømmerhandel samt almindelige beboelseshuse.
I selve byen bliver der arbejdet meget kraftigt i øjeblikket med sideveje,
Fortove, haver og meget andet.
Strækningen Høng - Næstved
Sporet er nu lagt, men jo kun på selve Høngbordet. Udkørslen til dette spor er
jo fra Høng St. sydende. Sporet slår en kurve og løber tilbage langs bordkanten
bagved selve Høng by, og videre på sin vej moder det den dobbeltsporede
strækning fra Helsingør og videre gennem det tidligere nævnte landskab, og her
stopper det p.g.a. manglende bord.
Landskabet syd for Høng er begyndt at tage form og ligeledes det langs sporet.
Strækningen Høng - Skælskør
På Skælskørbordet bliver der Fortsat arbejdet på klinten. Den er nu blevet
beklædt med kalk/kridt og har også fået sin græsbeklædning, så det er nu muligt
at se, hvorledes den kommer til at ligne mere og mere en rigtig klint.
Endelig er elfolkene nu rigtig kommet í "stødet". Hele centralapparatet er
blevet flettet sammen, anbragt på sin plads og nu forestår der et større
monteringsarbejde.
Vordingborg St.
Træarbejdet er nu i fuld gang på Vordingborg med bl.a. montering af selve
pladen, hvorpå hele herligheden skal ligge. Videre Fra dette bord er der også
påbegyndt selve bordskellettets opbygninger, hvor strækningen Vordingborg -
Padborg samt Helsingør - Næstved sporene skal løbe, så det skrider deruda'.
- således var situationen den 21/8 1989!