Siden Sidst 3 / 96

En stor tak til Olav , som turde lægge lokaler til sommerfrokost. Efter dette vellykkede arrangement, er det mit håb at I alle har haft en god ferie, med masser af gode oplevelser

Nu er det så tid til vores hobby. Der er masser af projekter at gå i gang med. Her kan jeg nævne Bjarne , som i samarbejde med Frits er gået i gang med ”Rampen” i Næstved. Når den i nær fremtid er planlagt færdig og fæsterne er lavet, går Søren i gang med landskab i den ende af Næstved.

Der er imidlertid masser af andre projekter, såsom papkanter i undergrund – opretning af spor i undergrunden – masser af elektrisk arbejde - landskab ned langs vægen til ”Maglemølle” – sporlægning i Helsingør og meget mere – hold jer endelig ikke tilbage.

Som der selvfølgelig er alle bekendt, købte klubben et anlæg af en pensionist, kort før ferien. En del af dette er allerede solgt til medlemmer i klubben; men en hel del har vist sig, måske at kunne indbringe et beløb til klubben. Således vil de af klubbens medlemmer, som i oktober tager til tyskland, søge at sælge nogle af de lokomotiver og vogne, som vi mener har samlerinteresse. Endvidere er der en masse biler som skal til Hamborg i oktober. En kender af Wikingbiler, har lovet at tage dem med på en messe. Målet er ikke at tjene en masse penge, blot at få dækket vore udgifter til indkøbet.

Der er stadig en del som selvfølgelig sælges til rimelige priser til alle medlemmer – sig blot til inden det er for sent.

Umiddelbart ved feriens begyndelse modtog NMJK et meget flot tilbud fra Rasmus. Han tilbød klubben en flot samling af damp lokomotiver, samt andre rariteter, i byggesæt fra bl.a. det hedengangne UK modeller. Samlingen består af, Triangel motorvogn litra ”Me”, litra ”C”, litra ”P”, litra ”E” samt 1 Frichs firkantet i ætset nysølv. Da klubben ikke, havde de økonomiske midler, søgte vi økonomisk hjælp, hos en af vore store samarbejdspartnere. Vi blev mødt med meget stor velvilje. Vi takker hermed ”Lokomotivet” for den uvurderlige hjælp. Uden den havde det ikke kunnet læse sig gøre. Disse modeller skal dog først motoriseres og dernæst bygges færdige. Dette vil også trække store veksler på klub kassen; men når vi så er færdige, vil klubben sammen med privatejet dampmateriel, råde over ca. 15 damplokomotiver, sikken en køreplan!!!

Til slut vil jeg udtrykke et håb om stor byggeaktivitet i vinter og det er mit ønske at så mange som muligt, deltaget – også dem som ikke tror de kan.

Se endvidere aktivitetsplanen med bl.a. generalforsamlingen!

Vel mødt

Dan