Siden Sidst 02/06
En
mand kommer ind på et billetkontor på en udenlandsk jernbanestation og beder om
den mest umulige billet, som kan købes. Der skal være flest mulige togskift,
der skal være mest mulig ventetid og servicen er fuldstændig ligegyldig, den
medbringer vi selv, siger manden. Billetdamen vender det hvide ud af øjnene,
men sælger den ønskede billet og det til nedsat pris – selvfølgelig !!!!
Toget
sætter i gang og forventningens glæde bliver erstattes af jubel, da
kontrolløren meddeler at den købte billet, ikke kan benyttes til dette tog og
at han må stå af toget. Billettøren er bestemt ikke vant til denne reaktion og
slet ikke når den rejsende skal vente tre timer på den næste station.
Dette
er ikke en røverhistorie, men fortalt og ”næsten” oplevet af en af NMJK`s
medlemmer og afspejler ikke bare en god historie, men også et glødende
engagement i jernbanen, som ligger langt ud over det almindelige. Tak til
Thomas (og hans familie som deltog på udflugten) for hans endog levende
beskrivelse af denne særprægede jernbaneudflugt. Som ansat ved jernbanen kan
jeg med dette, altså se fremtiden roligt i møde.!!
Engagement
kendetegner i høj grad alle medlemmerne i NMJK. Alle har op til årets
”Banebørste-dag”, arbejdet målbevidst, hårdt og koncentreret, for at vore
gæster skal have nye oplevelser, når de møder op for at se vores flotte anlæg.
Ikke bare var der mange som deltog i den årlige oprydningsdag, men nu kan vi
også køre i sløjfen, uden digitale problemer. Der forventes strøm på Helsingør
st., således at det bliver muligt at køre helt fra Næstved til Helsingør. Jan
har gjort et helt uforligneligt arbejde i Helsingør. Også Næstved station
begynder at ligne sig selv. Preben har gjort nogle fine perroner og Søren har
”klattet” en papkasse sammen, som er en midlertidig stationsbygning. Vi er
således godt rustet til at tage imod gæsterne.
I
efteråret venter der mange opgaver og oplevelser for os medlemmer. Sommerfesten
på ”
God
sommer og jeg glæder mig til efteråret.