Klubtur til Dortmund 2002

Torsdag d. 18/4-02, skulle vi så til Dortmund, mig og så  en masse andre(13). Vi tog af sted fra Appenæs kro kl. 14:45, men selvfølgelig er der altid en der skal komme for sent, og denne gang var det så Lars!! Vi kørte så for vi skulle hente nogle et andet sted. Da vi kom til andet afhentnings sted blev Robert desværre nød til at stå af på grund af noget jeg aldrig fik at vide.

Vi kørte, og alle de voksne hyggede sig, det gjorde jeg også, da Olav rejste sig op og sang. Det skal så siges, at han faktisk synger ret godt, når der er lidt motorlarm i baggrunden (for så kan man ikke høre ham). Hi, hi!

Vi nåede Rødby, og tog færgen over til Puttgarden. På vej over hyggede alle sig med at snakke om tog og modeller. Lige inden vi nåede i havn købt alle lidt snold og noget at drikke: Lars, som var den heldige at komme for sent, blev belært af Frits om, at hvis man kom for sent, så skulle man give en omgang. Så da vi kom i bussen igen, blev der delt alkohol ud til de ”voksne”, og jeg fik en cola.

Tissepause.jpg (70241 byte)

Vi kørte der nedad, og der blev holdt nogle tissepauser. Mens de ”voksne” var inde og tømme blæren stod jeg og faldt i staver, over hvor hurtigt de kørte på motorvejen, for de brølede af sted med 200 km i timen. Nå, men da en af gutterne skubbede til mig, og sagde at vi skulle af sted, gik jeg ind i bussen, og så kørte vi af sted igen.

Godnatbajer.jpg (47455 byte)

Vi fortsatte der nedad og vi hyggede os, og vi nåede så Ladberg, næsten lige efter tidsplanen, nemlig 22:35, og det var sat til vi ville nå det til klokken 22:30.

Vi kom ind på den lille kro, og fik en godnat bajer og jeg fik igen en cola.

Vi gik på vores værelser, og fik os en velfortjent søvn.

Vi vågnede igen fredag morgen, og fik morgenmad klokken 7:45. Vi tog så på messe, og der blev aftalt i bussen mødesteder og kørselstid hjem igen. Vi blev læsset af og gik på messe, Sven og jeg gik alle hallerne igennem, selvom der var 8. Det eneste jeg ved om de andre, var at de vist nok stavrede begge toghaller tynde. Da det var første gang, jeg var på en sådan messe, gik jeg for det meste med hagen mod gulvet, af bare begejstring. Alle de kæmpe fjernstyrede flyvemaskiner, lastbiler og biler og både.

Anlæg.jpg (82532 byte)

Vi blev så kørt hjem igen klokken 17:00. Da vi kom hjem til Ladberg, så Lars en rimelig lækker sild, efter hans og min mening. Han sagde med det samme, ”hende der skal servere for os”, og han fik ret.

Værten.jpg (45468 byte)

Ved middagsbordet blev der udvekslet historier og ting, der var blevet set på messen.

Lars var i løbet af aften brændt varm på servitricen, tror jeg, for lige pludselig kom hun og sagde til ham: ”Your bath is ready”, og så gik de. Nå, men vi gik i seng og næste morgen, gennemgik vi den samme procedure, og kom igen til messen, men denne gang fik jeg lov til selv at trave rundt på messen. Men jeg nåede ikke længere end til hal 5, hvor de havde udstillet og kørte rundt med fjernstyrede lastbiler, og en gang imellem kom Sven og så, hvordan jeg havde det.

Livesteam.jpg (63210 byte)

Men det kan siges, at de kørte rundt med dem i sand og asfalt og viste, hvad de kunne. Og samtidig stod der en tysker og snakkede løs, men når man havde stået der et stykke tid, overhørte man ham bare. Jeg var nede i toghallen på et tidspunkt og blev meget fascineret over en modelbane, hvor de kørte rundt med nogle amerikanske lokomotiver med lyd. Det var ret flot. Der var også en som havde bygget nogle lokomotiver af LEGO, så Sven var jo helt oppe og ringe. Nå men vi kørte tilbage til Ladberg og fik mad, og mens vi sad og spiste, spurgte jeg Sven lidt for højt, om det ikke var Frits der havde lavet ham manden i fårefolden, som passer sine får på sin egen måde, og om det ikke også var ham, der havde lavet scenen, hvor der bliver optaget en ”naturfilm”. Og desværre hørte Frits det og spurgte mig så om, hvad det var jeg ville vide. Men endnu værre var det, at i det samme ringede min mor og så ville Frits lige snakke med hende om hendes ”uforskammede” søn. Nå, men vi kørte fra Ladberg, og vendte næsen mod lille Danmark.

Afgang.jpg (70800 byte)

Vi nåede Puttgarden kl. 03 og blev nød til at vente en halv time på færgen. Vi kom ombord og alle vi trætte mænd sad bare og hyggesnakkede. Vi nåede Rødby og kørte mod Næstved. Jeg var i mellemtiden faldet i søvn og vågnede først, da vores gode ven Frits skulle af, og da alle var sat af, var klokken 05:30 (tidsplanen var sat til ca. 03:00).

Ugen efter skulle jeg konfirmeres og Bjarne var med. Han var så flink at rejse sig op og sige lidt om min lille brøler på turen, rigtig surt, for nu ved hele familien det.

Det var så en lille beskrivelse om turen til Dortmund, og dem som stod for turen skal have tak fordi de fik turen på benene. Så Tak.

P.S Jeg tager med næste gang, så er I advaret!!